Observes

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Piercing ogólnie.

Piercing to swojego rodzaju forma ozdabiania ciała. Polega na przekłuwaniu specyficznych miejsc (nos, język, warga, pępek etc.). i wprowadzaniu tam kolczyków wykonanych z bioplastu, tytanu, stali chirurgicznej czy teflonu (PTFE). Kolczyk po wygojeniu można zmienić na inny, to zależy od gustu osoby, która sobie to zrobiła. Piercing ze względu na radykalny charakter zalicza się do tzw. praktyk modyfikacji ciała.


Przekłuwanie trwa zaledwie 2-3minuty, w czym same przekłucie skóry - kilka sekund. Jeśli osoba decyduje się na kolczyka w.. wardze, nosie, czy tam języku to najbezpieczniej jest robić ten zabieg w salonie piercingu, gdzie wszystko robione jest sterylnie. Przekłuwając sobie samemu możemy nabawić się zakażenia, czy też jakichś powikłań. Dobra, to taki wstęp, teraz podam parę przykładów:

Smiley - kolczyk w błonce nad górnymi zębami. Ból
niewielki porównując do języka.Goi sięod 2-6tygodni
 Rzadko występują powikłania z nim związane, aczkolwiek
może doprowadzić do uszkodzenia szkliwa zębów
oraz może być migracja. Jednak to jest zależne
od kolczyka. Najczęściej używa się "podkowy"
lub 'banana' . Koszt smiley'a waha się od 50-70zł.
Wykonuje się go w salonach piercingu

 
Standard labret - kolczyk w wardze ustnej
. Ból niewielki, wiem z własnego doświadczenia.
Goi się od 2-4 tygodni. Powikłania związane z kolczykiem
to możliwość doprowadzenia do zdzierania szkliwa zębów.
Najczęściej używa się podkowy, kółka, twistera i labretu.
Koszt przekłucia kosztuje ok.60zł. Wykonuje się go w salonach piercingu. 


Standard nostril - kolczyk znajdujący się po lewej, lub prawej
stronie nosa. Do tego przekłucia używa się najcieńszych wenflonów.
Był bardzo popularny w 2006/07 roku.Goi się dosyć szybko,
ok. 1,5 miesiąca. Zabieg kosztuje około. 40-50zł



Septum - kolejne przykład kolczyka w nosie. Polega na
przebiciu błonki pomiędzy nozdrzami. Wykonywany
w studiu piercingu za pomocą wenflonu średnicy ok. 2mm.
Z tego co wiem, to przekłucie bardzo boli i goi się dłużej
niż nostril, bo 2 miesiące. Koszt to ok. 70-80zł, drogo, ale wart
jest takiej ceny, ponieważ on jest piękny..



Jak na razie to tyle. Podobają wam się, któreś z tych powyższych przykładów? A może jakiś, którego nie wymieniłam? Śmiało, piszcie! :)

39 komentarzy:

  1. obserwuje :)
    Twoja kolei !!;d
    kiika-lika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. korci mnie, żeby zrobić sobie kolczyka w wardze, ale wiem, że jak zrobię to na jednym się nie skończy :) fajny post.
    so-maraaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałabym w pępku, niestety nie ma w Twoim poście o nim mowy.
    Mam nadzieję, że pojawi się w kolejnym, liczę na Ciebie! ;**

    Zapraszam do mnie! ; )

    http://lovelyblogerek.blogspot.com/

    PS. Również obserwuję. ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. podobają mi się kolczyki w wardze górnej :)
    obserwuję i zapraszam :)
    http://story-my-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała w pępku i w chrząstce *.*
    Moja koleżanka ma ten Smiley i fajnie u niej to wygląda
    Pozdrawiam i obserwuję
    http://anamarafashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Moi rodzice mieli ciężko się zgodzić na kilka dodatkowych w uchu, więc jeśli bym zrobiła sobie w nosi/pępku/wardze na pewno zostałabym wydalona z domu w trybie ekspresowym :3

    Pozdrawiam, Ola.
    olsen-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post. Myślałem o jakimś kolczyku, ale sam nie wiem:) Fajny blog! A co do piosenki TPR to jestem ich fanem:)
    Dzięki za odwiedziny:)

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/08/follow-me-down.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi tam najbardziej podoba się kolczyk w łuku brwiowym.
    Najmniej septum i kolczyk w języku. Brr.
    Poleciłabym wyłączenie weryfikacji obrazkowej.
    btw. Świetne tło ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi się podoba piercing ale chciałabym pod ustami takie dwa ;)

    www.natalia-memories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już obserwuję, teraz ty
    http://choosestreetstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzę o kolczyku w wardze! To wygląda nieziemsko!

    Zapraszamy>>> solodayworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jasne, że obserwujemy, teraz ty ;)

    dusiabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasne że obserwujemy :D
    zacznij :)

    tokeepadiary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi zawsze podobały się kolczyki w wardze, ale sama bym sobie nie zrobiła :)
    Pewnie, że obserwujemy, twoja kolej ;3
    Pozdrawiam, http://missjova128.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Septum fajnie wygląda, ale inne mi się nie podobają. Ogólnie to jakoś nie lubię kolczyków nosić ;/

    http://onlygrape.blogspot.com

    Obserwujemy? (Jeśli tak napisz mi w kom, a na 100% się odwdzięczę :) )

    OdpowiedzUsuń
  16. Standard labret *o* Świetny jest. ♥
    Obserwuję. ;d
    http://my-life-your-problem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ogółem mam 8 kolczyków, w nosie, języku, industrial, zwykły kolczyk w chrząstce i po dwie dziurki normalnie w uszach ^^

    Obserwujemy? :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Aż mi ciary przeszły, zwłaszcza przy ostatnim zdjęciu. Jeśli mam wybierać to byłby to standard nostril albo ewnetualnie labret.
    Dzięki za komentarz! :-))

    http://fallenna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Post spodobał mi się, jest ciekawy, brakuje w nim kilku innych rodzaji kolczyków, ale jest dobrze :>
    Czekam na następną note.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojej, nie zrobiłabym sobie piercingu takiego. Nie podoba mi się ta nowa moda jednak. Może coś o tatuażach, tatuaże są extra! :) I dodałam Cię do obserwowanych, liczę na rewanż! :)
    http://desenflamme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Podobają mi się takie kolczyki ale nie wiem czy bym taki chciała ;d

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja koleżanka sama se przebiła Smileya i w sumie źle nie jest ;)
    http://crazylifesaccordingtoclaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wymieniłaś praktycznie wszystkie zespoły które lubie --->
    fajny blog :3
    kolczyki mega lecz nie każdemu niestety jest to pisane a szkoda..

    OdpowiedzUsuń
  24. No jak zawsze zaskakujesz ;). Trzymaj tak dalej ;*.

    Braciszek. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie osobiście zawsze podobał się kolczyk w wardze i brwi . ;)

    mashihimenagase.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam smiley ^^ Świetny jest :)I kilka innych kolczyków :)
    Świetny post i super blog ! :) Co powiesz na wspólną obserwację ? Jeśli się na to zgadzasz to napisz o tym na moim blogu w komentarzu abym mogła się odwdzięczyć:) Jeśli nie chcesz to po prostu zignoruj to pytanie ^^ Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Super blog i maksymalnie zaje*isty post!!
    Obserwacja za obserwację? Jeśli tak to zacznij i mnie powiadom a ja na pewno się odwdzięczę!
    http://aleksandra222.blogspot.com/

    PS
    Klikniesz w banner Sheinside? Proszę!

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo podoba mi się ostatni przykład kolczyka w nosie, ale sama nie wiem czy kiedykolwiek odważę się go sobie zrobić :) Świetny blog, pozdrawiam :3

    Zapraszam do mnie : martynaandkarolina.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  29. w brwi są fajne ale ja bym nie chciła mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. obserwuje i licze na to samo :)
    http://oliwiaolivia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Według mnie ostatni przykład kolczyka wydaje mi się najlepszy i najładniejszy ..xD

    OdpowiedzUsuń
  32. Niestety ale mi percing się nie podoba :)
    Raczej u kogoś ujdzie w tłumie :) ale ja bym nie chciała sobie robić :)
    uczepionamarzen.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  33. 1 jest śliczny *.*
    obs.
    http://staybloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocham piercing. *--*
    Najbardziej chciałabym mieć nostril,septum,industial i helix ! ;3
    Ja też obserwuje! :>
    http://neverstopdreamingandnevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. jakoś nieszczególnie mi się to podoba. ;) sama nie mam nawet uszu przekłutych. mój chłopak ma kolczyka w brwi i mi się bardzo podoba, ale ogólnie to jakoś sceptycznie do tego podchodzę. ;)

    http://xiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. ja pierwszy kolczyk zrobiłam sobie na 18stkę :) potem poszło już gładko :) większość zabiegów robiłam u Ani z Jah Love Tattoo w Warszawie. Świetna dziewczyna, z ogromnym doświadczeniem i wiedzą w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ja też kojarze to studio :) i z tego co wiem to piercingiem zajmuje się też Kacper. Ma talent i doświadczenie, robi zabiegi bardzo sprawnie :)

      Usuń